בא לעסק - הנהלת חשבונות חכמה

משרד הנהלת חשבונות

עד שנת 1975 לא חלה חובת ניהול חשבונות בישראל.
במסגרת מסקנות ועדת בן שחר אשר מונתה על ידי שר האוצר בזמנו ( אם זה ממש מעניין - יהושע רבינוביץ' ), הונהגה רפורמה במסגרתה נקבעו נהלים כיצד לנהל ספרים וההוראות חלו על כלל ציבור העצמאים בישראל.
מאז ועד היום חלו שינויים מועטים בלבד במסגרת הוראות ניהול ספרים ורובן הן במסגרת מחשוב העסקים. המטלה העיקרית הוגדרה כבר בזמנו ונוספו לה חידושים ותיקונים לאורך השנים.
כתוצאה מהשנוי אותו נדרשו כל העצמאים בישראל החלו משרדי הנהלת חשבונות לצוץ בקצב הולך וגדל זאת היות ודובר בעצם במהפכה בענף.

תחילת העבודה מול משרד הנהלת חשבונות הייתה כמובן ידנית וזאת לפני היות המחשב כאשר הקפיצה הגדולה קרתה לקראת סוף שנות ה 80 עם כניסת תוכנות כאשר את הענף הובילה תוכנת "חשבשבת".
משרד הנהלת חשבונות הינו בעצם משרד אשר מקבל את החומר מהלקוח (חשבוניות, קבלות, דפי בנק וחומר נוסף) ומעבד אותו וזאת על מנת לדווח למדינה דיווחים שונים כמו תשלום מע"מ, תשלום מס הכנסה, תשלום ביטוח לאומי ניכויים מעובדים ועוד וכן מפיק עבור הלקוח חומר הנדרש לצורך הגשת דוח שנתי, בעיקר אנו מדברים על דוח רווח והפסד העובר לרואה החשבון וממנו נערך הדוח השנתי.
ענף הנהלת החשבונות הינו ענף שמרני, מקובע ומרבית משרדי הנהלת החשבונות עובדים כיום בעשור השני למאה ה 21 כפי שעבדו לפני 20 ו 30 שנה.

במה דברים אמורים? נכון כי המשרדים השתנו, נוספו מחשבים, תוכנות, סורקים, חיבור למס הכנסה וביטוח לאומי והנגישות כיום נותנת אפשרויות לדיווח מהיר אבל שיטת העבודה הישנה עדיין ממשיכה – הלקוח מגיע למשרד הנהלת חשבונות אחת לחודש – חודשים, "זורק" את החומר למנהל החשבונות על השולחן ובזה נגמר הקשר שלו לחודשים הקרובים.
מנהל החשבונות מעבד את החומר ומוציא את כל הדיווחים אליהם התייחסנו.

משרד הנהלת ‏‏חשבונות חכמה

בעיות בשיטת ניהול החשבונות בצורה זו

  1. מנהל החשבונות אינו מכיר כלל את העסק ולא ברור לו אילו הוצאות חסרות כאשר הוא מתייחס רק להוצאות אשר הובאו לו.
  2. מנהל החשבונות רואה את עיקר העבודה בהפקת דוחות למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי כאשר כל החשיבות בראיית העסק כמכלול כלכלי אינה מתבצעת.
  3. גם אם משרד הנהלת חשבונות הינו חלק ממשרד רואה חשבון ולכאורה יש פיקוח מקצועי בפועל מנהל החשבונות מתנהל כל השנה לבד ורואה החשבון כלל אינו מעורב.
  4. הלקוח לא נמצא בקשר עם משרד הנהלת חשבונות באופן שוטף. מבחינתו מדובר ב " סוכנות של המדינה " שתפקידה לדווח למדינה על המע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. לעיתים גם משרד הנהלת חשבונות תופס את עיקר תפקידו כזה.
  5. דוחות רווח והפסד, תזרים מזומנים, מצב העסק וכיוב' הם דוחות שבעל העסק יכול רק ל " חלום " עליהם. קבלת הדוחות היא בדרך כלל רק אחת לשנה בפגישה עם רואה החשבון לצורך חתימה על הדוח השנתי כאשר מדבר על היסטוריה שאינה עניינת ואינה תואמת.
  6. בגלל בעיות תחבורה הקשר עם הלקוח נעשה כאשר הוא חונה למטה וממהר מאוד "לברוח" ממשרד הנהלת החשבונות או באמצעות שליחות. מנהל החשבונות לא רואה את העסק, לא מכיר את העסק, לא חי את העסק ומבחינתו מדובר על ניירת בלבד.
  7. גם הלקוח שהתרגל לרמת וסוג השירות אינו דורש כלל עדכונים שוטפים מדי חודש או חודשיים ובעצם אינו יודע כלל מה מצבו של העסק.
  8. רמת השירות היא נמוכה מאוד ומתבצעת פעמים רבות על ידי מנהלי חשבונות ברמה נמוכה.

אם כן, איך נעזרים בשירותיו של משרד הנהלת חשבונות כאשר ברצוננו לקבל שירות אמתי, טוב, יעיל, וכזה שמכיר את העסק, חי ונושם אותו? הפתרון כבר קיים כיום כאשר בעזרת תוכנות "ענן" / ONLINE וירידת מחירי החומרה. אין כלל בעיה טכנית לתת לעסק (ומדובר כבר בעסקים בעלי מחזור של כמה מאות אלפי ₪ בשנה) שירות במקום העסק אחת / פעמיים בחודש על ידי מנהל חשבונות נייד כאשר כל הנתונים קיימים לבעל העסק " תחת היד" , מנהל החשבונות חי את העסק, כל הנתונים הם מידיים ואנו בטוחים כי השיפור יורגש מיידית!

משרד הנהלת החשבונות של בא לעסק מציע מגוון רחב של שירותי הנהלת חשבונות לחברות, עסקים ועצמאים על ידי מיטב המומחים הבעלי עשרות שנים של ניסיון בתחום. לחצו כאן למידע נוסף על שירותי הנהלת חשבונות

שירותי ניהול מלאי וחשבונות חכמים

יצירת קשר

נציגנו ישמח לתת לך הצעת מחיר לכל אחד מהמסלולים בפגישה אישית